Как са изглеждали първите пътнически самолети? Имали ли са седалки, по колко време са пътували и коя е първата стюардеса в света? Всичко това и още много интересни факти за прадядовците на съвременните самолети в следващите редове.
Преди години интериорите на самолетите са изглеждали доста по-различно, от колкото сме свикнали да ги виждаме днес. Първите самолети са били тесни и дълги, а седалките за пътниците са били възприемани като нововъведение, един вид лукс и допълнителна екстра. Първоначално седалките са били обикновени столовете, разбира се без предпазни колани.
При първите пътнически самолети (1926 година) не са съществували вътрешни преградни стени, а пътниците са седяли точно зад пилота.
След това самолетите стават все по-дълги със седалки (столове), поставени в два реда.

На снимката по-долу е заснета първата стюардеса в света – Елън Чърч, чиято кариера започва през 1930г. (По онова време пушенето в самолетите е било разрешено.)
През 1938 г. полетът от Лондон до Австралия е бил 11 дни, с над 20 спирки, което се е смятало за огромно постижение, защото предвижването по същия маршрут по море е траел повече от месец. Върху тогавашните промоционални брошури на британската авиокомпания Imperial Airways дори е било написано: “От Лондон до Сингапур – 8 дни!”. Гордостта на компанията е “Летящият кораб Емпайър”, чиито места са показани на снимката по-долу. 
Няколко години по-късно се появяват спалните места и т.н. “светски кабини”, наподобяващи купетата във влаковете.
По време на първите пътнически самолети и дума не може да става за разделение на класите. През 1950-60-те години всичко е било първа класа, защото билетите са били много скъпи и само богата хора са можели да си ги позволят. Например, билета от Лондон до Сингапур е бил на стойност 17.600 $.
Тогава е било неприемливо пътниците да се возят с шорти и тениски, а е трябвало да бъдат официално облечени, с вечерни рокли и костюми. На снимката – American Airways, Sikorsky S40B, 1930 г.
При първите пътнически самолети чиниите и приборите не са били за еднократна употреба, а от истински порцелан.
Британските актьори Уинфред Шотър и Джак Лестър летят до Индия през 1945 година.
В края на 1940-те години пътническите самолети са изглеждали така:
Бар на борда, през 1945 г.
Обяда на борда е включвал 5-6 различни ястия.
1955 г., интериорен дизайнер – Хенри Драйфус
На снимките се вижда, че самолетите по онова време са били толкова удобни, че пътуването с деца не е било проблем.
В края на 1952 г. в самолетите е имало стаи, в които жените са можели да правят различни козметични процедури.
Боинг 707, който започва да лети през 1958 г. и е бил един от най-луксозните самолети в света.
През 1958-ма година самолетите стават все по-бързи и необходимостта от легла е изчезнала. На тяхно място са били сложени разтегателни столовете.
Следващият важен етап в историята на гражданската авиация – Боинг 747.
По онова време към стюардесите е имало много строги изисквания. За да могат да станат стюардеси момичетата е трябвало да имат външност на модел, маниери познати в хайлайфа, умения на камериерки, сервитьорки и медицински сестри. Съществували са критерии, на които е трябвало момичетата да отговарят: тегло 49-60 кг. възраст 21-27, неомъжени. По време на интервютата за работа кандидатките е трябвало да могат да преведат текст от френски на английски, да ходят из стаята, за да покажат походката и стойката си и да се качат на кантара. Обърнете внимание как са изглеждали и как са били облечени.
Дано ви е било толкова интересно, колкото и на мен 🙂 Източник: http://zyalt.livejournal.com/1254396.html
Аз съм Адриана - пътешественик, екскурзовод и мечтател. Обичам слънцето, непринудените хора, дългите разходки в планината, смеха, приключенията и усещането за свобода, което ми дават пътешествията. С други думи, живея за да пътувам и пътувам, за да живея.
Страшно интересно! Браво за превода и споделянето, както и на хората от оригиналния източник за подробния рисърч. Снимките са уникални и носят духа на времето си 😉
-Сианна