Моят алгоритъм за търсене на самолетни билети:

  1. Търсене на билети чрез търсачка.
  2. Търсене и купуване на дадения полет на сайта на авиокомпанията.
  3. Купуване от туристическа агенция при липса на други варианти.

Търсачките за самолетни билети са лесни за използване, а дизайна на някой от тях ги прави доста приятни за окото. Те са толкова много, като всяка от тях има някакви предимства, недостатъци и свои номера. Тук ще разкажа малко повече за тези, които ползвам по-често.

Сайтове за търсене:

Не всички сайтове от списъка са точно търсачки, има и метатърсачки. Те се обръщат към други страници и изискват информация за полетите. Продажбата на билети се извършва не на тях, а на сайтовете, от които те са взели информацията за билетите. Това е допълнително звено във веригата за продажба на билети. Някои от тях също така са и агенции с онлайн страница.ryanair

Обичам красивия дизайн, затова anywayanyday ми харесва най-много 🙂 – огромни цифри и букви, летящо самолетче, приложение за iPhone, което разпознава гласови команди за търсене. Полезно и приятно 🙂

Да опитаме да потърсим полет София – Коломбо, Шри Ланка за периода от 19-то до 30-ти Януари 2014:

colomboiuy

Излезе вариант за 928 долара

colombo

Втората търсачка, която обичам заради дизайна й е http://onetwotrip.com

onetwotrip

Цената излезе 9414 долара, въобще в този тест красотата и изяществото на дизайна доказаха пълната си несъстоятелност, жалко! 🙁

2

SkyScanner ми предложи цена от 935 $ 

3

А най-популярният западен ресурс http://kayak.com намери същия полет за 936 долара.

4

Интересна случка с каяк: до завършването на акцията на Луфтханза оставаше 1 час (до 24,00 в понеделник), когато реших да си купя билет. Попълних всичките полета, но в един момент транзакцията не минаваше, обадих се в банката, дълго чаках отговора на оператора…  В 24,00 всички тарифи се промениха към по-високи цени, тогава отидох на страницата на Каяк и намерих дори тарифа с 50 долара по-малко от тази, която бях планирала да купя,. Сайта ме пренасочи към американската версия на сайта на Луфтханза, където беше достъпна добра акционна цена (нали в САЩ още беше понеделник) 🙂

След това срещнах още няколко съвета за купуване да минавам на американската версия на сайта на Луфтханза, защото там е възможно да предлагат по-евтини тарифи.

Описаното по-горе показва, че не съществува идеална търсачка, всеки пътник има свои предпочитания по този въпрос.

Затова ти препоръчвам да опиташ няколко варианта. Дори при такъв прост пример първите търсения дават една цена, а след като си поиграеш с датите може да я намалиш на половина. 

Сега можеш да си купиш намерения билет на сайта на авиокомпанията http://www.turkishairlines.com/ ако разликата в цената е съществена, можеш да го купите и на търсачката, тук изборът е по твое усмотрение.

fly1

И още няколко съвета:

  • Още едно важно предимство на търсачките е съставянето на интересни маршрути, като се вземат предвид партньорските споразумения между авиокомпаниите, например SkyScanner предложи маршрут София – Пекин  -Гуанджоу и връщане с авиокомпанията Аеросуит в частта София – Пекин и две различни компании в частта Пекин – Гуанджоу. Сумарната му стойност беше около 650 долара.
  • При търсене на полети до САЩ непременно ползвай сайта http://bing.com/travel Той предлага прогноза на цените – дали да купиш билет сега или да почакаш. При избор на полет Ню Йорк – Чикаго аз чаках 3 седмици и купих билет 2 седмици преди полета на минимална цена.

При това 3 авиокомпании предлагаха идентична цена, разгледах сайтовете на тези 3 авиокомпании и се спрях на Delta Shuttle, която в този момент предлагаше безплатна бира и сандвичи по време на полета, много обичам приятните дреболии!

Още линкове за САЩ:

http://www.frontierairlines.com/ http://www.virginamerica.com/ http://www.spirit.com/Default.aspx Какво означава “Open Jaw”? Open-jaw (англ. отворена паст) в тарификацията на превозите е разновидност на отворен маршрут „отиване и връщане”, когато пътникът:

  • На връщане излита от летище, несъвпадащо с пункта на пристигането му на отиване, т.е. от пункта на пристигането си на отиване до пункта на излитането на връщане, пътникът се придвижва с друго транспортно средство (автомобил, влак) или с друг самолетен билет. Пример отиване София – Берлин, връщане Мюнхен – София;
  • На връщане пристига на летище, несъвпадащо с пункта на излитане на отиване. Пример: отиване София – Париж, връщане Париж – Букурещ.

Това е справедливо както за страната, така и за региона. Но зависи от авиокомпаниите и от конкретните условия по направленията. Т.е. билетът София – Пекин – София ще струва толкова, колкото и София – Пекин и Шанхай – София. И в Азия може да пристигнеш в Банкок, а да заминеш от Джакарта.

Това ти дава възможност за съставяне на маршрут на пътуването си линейно, а не циркулярно! Подробностите уточнявай в авиокомпанията или опитайте да съставяш маршрут като ползваш бутона “multi-city”

airtickets_52

Важни и любопитни факти:

  • В много страни има изключения от правилата, например в Китай процедурата за купуване на самолетните билети и ценообразуването е съвсем друга.
  • В Непал за вътрешните полети няма никакъв интернет и резервационна система. В агенцията просто се пазарихме от 120 до 70 долара за билет Покхара – Катманду, билетът беше написан на ръка на неизвестна бланка.
  • За съжаление съвсем невинаги можеш да летиш евтино от своя град. Ако държавата ти провежда политика на монополист и изтласква от пазара нискотарифните авиокомпании, ако по линията има само един превозвач, тарифите прогнозируемо растат до огромни цифри.
  • Професионалните пътешественици едва ли ще намерят нещо ново в тази статия, но начинаещите непременно ще открият за себе си интересни идеи и факти. Освен това ще ти бъда признателна, ако споделиш опита си чрез линкове и съвети в коментарите. С удоволствие ще обновя поста с по-пълна информация по темата. В такава ситуация технологиите за търсене на евтини билети са безсилни.

Чакам твоите коментари и уточнения. 🙂

airtickets_64

Полезни авиационни линкове:

Списък на нискотарифните авиокомпании в света: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_low-cost_airlines -Флот на авиокомпанията и възраст на самолетите: http://www.airfleets.net – сайтът помни конкретния маршрут по картата (той се променя в зависимост от вятъра, метеорологичните условия и т.н.) на конкретния полет в определения ден за четирите последни месеца: http://flightaware.com – Лог на регистрационните номера на самолетите, извършващи полетите, т.е. можете да видите къде е летял определен самолет през последния месец: http://flight24.com – Кои места са хубави и удобни и кои – не, схеми на салоните на различните самолети и различните авиокомпании: http://www.seatguru.com, http://seatexpert.com/, http://www.airlinequality.com/Product/seat_intro.htm – На http://www.flightstats.com можете да намерите (и да проследявате) както конкретен полет, така и да разгледате таблото излитане/кацане на всички големи летища.

Къде да съхраняваш статистиката за своите полети? Най-красивият и нагледен сайт е http://flightdiary.net/ (моята статистика). Малко по-зле графично е тук: http://www.flightmemory.com/, http://openflights.org

– Предстои ти да прекараш нощта на летището? Прочети отзивите и тайните, намереи тихо място в някое закътано ъгълче: http://www.sleepinginairports.net

– Как да намериш безплатен интернет и контакт за зареждане: http://www.atlarge.com, http://airpower.pbworks.com и http://airpower.jeffsandquist.com – Отзиви за авиокомпаниите: http://www.airlines-inform.ru

– Добро обслужване при планиране на пътувания: http:// tripit.com. На този сайт е достатъчно да въведете номера на полета и данните ще се заредят автоматично, освен това има възможност да добавите информация за хотелите, местата, които искате да посетите, въобще да планирате маршрута си до минута. iPhone/iPad приложението синхронизира всички данни от този сайт и когато нямате достъп до мрежата, въпреки това можете да разгледате информацията за полета.

airtickets_63

Аз споделих опита си с теб, с удоволствие ще чуя нещо, което не зная

Намери ме в