От самото начало на разходката ни във фабриката на Ферари се почувствах специална. Оказа се, че далеч не всеки може да надникне и да види отблизо производствения процес на едни от най-скъпите автомобили в света. Право да се разходят из коридорите на фабрика имат единствено бъдещите собственици на Ферари и хората, чиято работа е свързана с производството, рекламата, продажбата или са партньори на марката, и ние, победителите в “Най-вълнуващото пътуване”. В тази статия съм събрала пикантни подробности и интересни снимки от лъскавата кухня на Ферари.
Фабриката на Ферари започва работа през 47-ма година, когато е конструирана и първия автомобил на марката. Производственият център е разположен в Маранело, северна Италия, на около час път с кола от Болоня. Маранело е съвсем малко селце, което е възникнало и все още функционира, благодарение на фабриката, защото 80 % от хората, които живеят там, работят за Ферари. На територията му има няколко хотела, но не препоръчвам да отсядате там защото няма какво да се прави ,изобщо. По-добре е да отседнете в Болоня.
* Снимането във фабриката беше строго забранено, за това всички снимки на производствения процес са взети назаем от различни сайтове, упоменати под всяка една. Снимките от музея са си мои.
В производствения център на Ферари работят общо 3000 души от 30 държави, от които 80% мъже и 20% жени, повечето от които видях да работят в частта, където се изработват дамаските. Там всичко се прави ръчно и е необходима женска ръка и прецизност. Много странен ми се стори факта, че работниците на обикновени позиции във фабриката на Ферари получават около 1200 евро на месец твърда заплата. Не знам дали е истина, но водачът, които ни развеждаше из кридорите, беше категоричен. Още не мога да повярвам. Вие какво мислите, възможно ли е?
Първата сграда, която посетихме (The assembled building) беше мястото, където се изработват и тестват различните видове двигатели – 8 и 12 цилиндрови. В тази част от фабриката на Ферари производството продължава 24 часа в денонощието, като хората работят на три смени. В края на всяка смяна механиците подписват протоколи, в които отбелязват, че именно те са сглобили дадените елементите от крайния продукт. По този начин винаги се знае кой и кога е сглобил елементите.
В следващата зала, където се сглобяваха самите автомобили с марка Ферари, се работеше само на една смяна. В залата има 50 бази (работни позиции), където се извършват различни етапи от сглобяването. На всяка една работят по няколко души. Служителите разменят местата си през период от около 6 месеца след преминаване на специално обучение.
Едно Ферари се сглобява за три дни, като 80% от работата се извършва ръчно, а останалото с помощта на роботи. Поставянето на стъклата, например е изцяло роботизирано, защото е необходима изключителна прецизност.
Всеки ден във фабриката на Ферари се произвеждат по 32 автомобила – 25 бр. с 8 цилиндрови двигатели, шест коли с по 12 и една специална. Бяхме там сутринта в 10:30 и вече бяха сглобили 8 (много по-бързо от колкото си мислих.) За една година Ферари произвежда около 7000 автомобила.
- Ще се видим във Facebook - 1.03.2021
- Нова година, нов късмет, нов проект - 11.02.2021
- Ти да видиш! Какво не знаеш за Швейцария. - 20.12.2020